11.08.2015 Trening

NY BLOGG!

BESØK MIN NYE BLOGG HER!! OG LEGG MEG GJERNE TIL SOM VENN :D

10.01.2015 Trening

gårsdagens treningøkt + øvelser for bein/rumpe

Heihei! Igår nevnte jeg som dere kanskje husker at jeg var på trening ganske sent på kvelden, og da fikk jeg også tatt noen bilder. Så derfor tenkte jeg å vise dere hvordan en vanlig bein/rumpe treningsøkt er for meg og hvilke øvelser jeg gjør. 



Jeg startet egentlig med fem sett knebøy men glemte helt å ta bilder da, desverre.. Deretter gjorde jeg denne øvelsen på bildet over. Denne øvelsen  bruker jeg for å trene rumpen, skal ærlig innrømme å si at den var litt utfordrende for meg å få til, men når jeg først klarte å få inn teknikken så synes jeg det gikk utrolig bra.

Så tok jeg fire sett med leg extension, og utfordret meg selv litt med å ta minst fem stk knebøy uten vekt da med engang jeg hadde tatt et sett. 

Deretter tok jeg tre sett med hamstring curls, jeg tar ca 10-12 hvert sett på alle øvelser forresten! 

Jeg avsluttet med cable kick back og hadde 12x4 sett. 



Måtte ha meg litt mat da jeg kom hjem selv om det var veldig sent, men var så suulten. 

 

Q; Hva synes du? 

08.01.2015 Trening

sunne bananpannekaker

På bildet over ser du stort sett alt du trenger for å lage sunne og kjempe gode bananpannekaker.

1. Start med å putte en hel banan (helst godt moden for en søtere og bedre smak!) i en blender.



2. Deretter putter du ca. 30 g havregryn i blenderen, jeg liker best store havregryn men bruk gjerne lettkokte havregryn også.



3. Så trenger du to egg, du kan også bruke ett helt egg og ett egg hvor du kun bruker eggehviten.

4. Jeg tok ca 1/2-1 ts med søtningsmiddel, men det trengs egentlig ikke ettersom pannekakene ble utrolig søte.

5. Så mikser du alt i en blender helt til det ikke er noen klumper igjen.

5. Stek de på middelsvarme med olje eller smør, jeg brukte olivenolje.


6. Valgfritt selvfølgelig kan du tilføye bær etter din smak, jeg hadde frosne bær i fryseren så brukte det! Er selvfølgelig mye bedre med ferske, men hadde ikke det tilgjengelig akkurat nå, så da ble det frosne, smaker helt greit.

Slik ble resultatet! Jeg ble utrolig fornøyd med både hvordan de ser ut og hvordan de smakte. Skal definitivt begynne å lage dette oftere, tar ikke særlig lang tid heller så passer fint som et raskt måltid f.eks frokost.

Q; Hva synes du? Liker du bananpannekaker?

24.09.2014 Trening

herlig treningsøkt

Heihei! På søndag var jeg og Petter på trening, hvor vi hadde "legday",  haha. Så tenkte å vise dere noen av øvelsene jeg gjennomførte denne dagen, og hvordan jeg spiser eventuelt etter en treningsøkt eller et vanlig måltid, for eksempel middag. Vi lagde smoothie rett etter treningen, og så laget vi kylling med ris og kokt brokkoli som inneholder rikelig mengde vitaminer (fra både smoothien og brokkoli), og protein. Det er et veldig smakfullt og sundt måltid i seg selv.

Knebøy med maskin, her trener jeg både ben og rumpa. 

Her bruker jeg samme maskinen til tåhev.

Knebøy med smith maskin.



En deilig smoothie,  hvor jeg brukte desse ingrediensene: 

  • frosne jordbør
  • frosne bringebær
  • halvt eple
  • halv fersken
  • litt sukrin
  • tvann
  • litt eplejuice

Hadde dessverre ikke banan, som er hovedingrediensen vertfall for meg, i en god smoothie. 

 

Q; Hva synes du?

Les mer i arkivet » August 2015 » Mars 2015 » Februar 2015
hits